single-image

Intressebloggar för bättre affärer

Du har skapat en ny produkt, och nu vill du gärna dela den med världen. För ett resonligt pris, förstås. Den löser ett problem som du vet att du inte är den enda som har – och folk behöver din produkt! De skulle gärna köpa den, tror du, men först måste de ju veta att den finns. Och hur ska du kunna sprida denna kunskap? Men med internet är allt mycket enklare än förr, det vet du ju, man kan nå människor som man aldrig skulle se skymten av annars. Tyvärr så vet också konkurrenterna det. Det är här en intresseblogg kan komma in och rädda dagen.

 

Skilj dig från mängden

Det finns många som skriver för skrivandets skull. Det finns även många som skriver för de sociala aspekternas skull. Du vill kanske inte skriva, men du vill gärna göra reklam för din produkt. Ett samarbete ligger i luften! Kontakta dina favoritbloggare, och erbjud ett kostnadsfritt exemplar av din produkt i utbyte mot ett blogginlägg där produkten recenseras. Fördelen? Alla bloggarens läsare har nu fått upp ögonen för din produkt, och detta från någon de respekterar. Vilket fantastiskt sätt att sticka ut från mängden!

 

 

Sikta rätt

Man säljer inte kammar till hårlösa, eller tuggummi till tandlösa. Vill du att din reklam ska funka, måste du sikta rätt. Ta därför reda på vilka läsekretsar som olika bloggar riktar sig till, och välj den vars läsare passar in på din blivande-kund-profil. Kolla gärna in miasbutik.se, en blogg som tipsar om olika produkter för skönhet och hem, för idéer om vad som kan vara attraktivt för en ung publik. Var öppen med de bloggare du vill ska skriva om din produkt – de måste vara ärliga med sina åsikter om ditt erbjudande. Detta kan också vara nyttigt för dig – kanske du kommer på hur du kan förbättra din verksamhet!